Buscant formes a les pedres . Un passeig pel Rocar de Santa Coloma de Farners
Girona/Gerona 2021
Datos generales
- Lugar
- Santa Coloma de Farners, Girona [Gerona], España
- Fecha
- 8 de mayo de 2021
Ubicación
Excursión
Tendrá lugar en Santa Coloma de Farners (Girona), el sábado 8 de mayo de 9:30 a 13:30h
ACTIVITAT: L’activitat proposada consisteix en una visita a l’aire lliure guiada una persona experta en Geologia, realitzada amb un grup reduït de persones. Atesa la situació epidemiològica actual derivada de la COVID, la participació a l’activitat exigirà a tots els participants respectar les mesures vigents establertes pel PROCICAT i les autoritats competents. En especial, caldrà:
- Respectar escrupolosament el grup assignat.
- Portar posada la mascareta durant tot el recorregut.
- Mantenir una distància interpersonal segura entre “grups bombolla” durant els desplaçaments i parades.
- Abstenir-se de menjar o beure durant l’activitat.
Un “Geolodia” és una festa de la divulgació de les Ciències de la Terra a través d’una de les seves facetes més atractives: una sortida de camp guiada per geòlegs. És una activitat gratuïta organitzada el mateix dia a tot l’estat, adreçada un públic de totes les edats.
Organización
David Brusi, david.brusi@udg.edu
Instituciones
GEOCAMB (Universitat de Girona) / AEPECT
Guía de campo
El Rocar de Santa Coloma de Farners constitueix un veritable museu a cel obert de formes granítiques. L’alteració de les roques ha originat geometries fantàstiques a les quals la gent ha posat alguns noms que les relacionen amb elements quotidians, animals, personatges o llegendes. Descobrirem plegats alguns dels paratges més representatius de l’inventari del patrimoni geològic de El Rocar que el GEOCAMB ha realitzat per encàrrec de l’Ajuntament de Santa Coloma. En concret, es visitaran algunes formes de la zona propera al Castell de Farners.
Ruta
PUNT DE TROBADA (inici del recorregut): Aparcament del Castell de Farners (a uns 4,7 Km del Parc de Sant Salvador, poc abans d’arribar a l’Ermita de Farners). Caldrà estar a disposició de l’organització un mínim de 15 minuts abans de la sortida del grup assignat.
HORA: sortides 9:30 i 11:30. A diferència d’edicions anteriors del Geolodia, la caminada i les explicacions aniran a càrrec d’un/a únic/a guia per grup durant tot el recorregut. A les dues franges horàries de sortida s’organitzaran diversos grups simultanis que podran seguir itineraris diferents.
DURADA ITINERARI: aproximadament 2 hores DISTÀNCIA: inferior a 3 Km DESNIVELL: 80 m. DIFICULTAT: Fàcil / Moderada (en alguns recorreguts, els senders poden tenir pendents una mica pronunciats).

